Dieta Sheltona

Dieta Sheltona należy do diet odchudzających, gdzie trzeba przestrzegać przede wszystkich podstawowej zasady – jeść naprzemiennie produkty zasadowe i kwaśne i w żadnym przypadku ich ze sobą nie łączyć. Takie menu ułatwia trawienie co sprzyja odchudzaniu. Dieta została opracowana przez doktora Sheltona i w 1951 roku ujrzała światło dzienne. W trakcie diety jeden posiłek musi składać się z produktów kwaśnych, a drugi z zasadowych. Dieta wbrew pozorom nie jest rygorystyczna nie uszczupla drastycznie naszego menu i nie wymaga wielu wyrzeczeń ma jednak kilka zasad, których trzeba przestrzegać jeśli dieta ma przynieś oczekiwany efekt.
– pierwsza i najważniejsza zasada diety – nigdy nie mieszać produktów z grupy zasadowych z produktami z grupy kwaśnych,
Produkty zasadowe to: warzywa, owoce, mleko i jego przetwory.
Produkty kwaśne to: mięso, wędliny, ryby, suszone owoce, zboże i jego przetwory.
– produkty zbożowe można łączyć wyłącznie z warzywami,
– owoce łączyć tylko z innymi owocami. Wyjątkiem jest cytryna, którą można łączyć z produktami białkowymi. W dodatku owoce powinno się jeść na pusty żołądek najlepiej rano na śniadanie,
– produkty białkowe mogą występować w menu tylko z warzywami,
– tłuszcz spowalnia spalanie, dlatego należy go jeść jak najmniej,
– nie należy pić na siłę. Pije się tylko wówczas, gdy pojawi się uczucie pragnienia.
Dieta ma też grupy produktów, które można jeść do woli, które trzeba ograniczyć oraz takie, które trzeba z jadłospisu wyeliminować
Do pierwszej grupy należą: drób, jaja, ryby, owoce morza, jogurty, chudy ser, zboża, warzywa, owoce.
Do drugiej grupy należą: tłuste sery, mięso, masło, oliwa, śmietana, sól, produkty przetworzone i konserwowe, wino, likiery.
Do trzeciej grupy należą: ciasta, wypieki, białe pieczywo, cukier, kawa, herbata, czekolada, napoje słodzone i napoje gazowane.
Ponadto w diecie trzeba też przestrzegać podstawowych reguł dotyczących spożywania posiłków:
– ostatni posiłek powinno się jeść przed godziną 20. 00,
– pomiędzy posiłkami powinno upłynąć 4 godziny przerwy, chyba że na śniadanie je się owoce wówczas kolejny posiłek można skonsumować po 2 godzinach. Natomiast jeśli potrawa była w miarę tłusta kolejny posiłek można zjeść dopiero po 7 godzinach.
Tak jak w każdej innej diecie, aby była ona skuteczna trzeba działać zgodnie z jej wytycznymi, tylko wtedy zobaczymy efekty diety i będziemy mogli się cieszyć z utraty zbędnych kilogramów

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *