Dieta paryska

Dieta paryska została stworzona przez słynnego francuskiego specjalistę ds. żywienia – Jean-Michela Cohena. Jest to dieta odchudzająca, która w przeciwieństwie do innych diet tego typu jest tak ułożona, że pozwala utrzymać efekty diety nawet po powrocie do starego sposobu odżywiania. Czas trwania i ilość zrzuconych kilogramów w diecie paryskiej jest niemożliwa do ustalenia, ponieważ dieta ta pozwala na osiągnięcie wagi właściwej, czyli takiej, którą można osiągnąć bez ryzyka, że po powrocie do „ normalnego” zrzucone kilogramy powrócą, Okres, w którym osoba dojdzie do docelowej wagi i ile będzie musiała zrzucić kilogramów jest różny dla każdego, więc i określenie tych czynników jest niemożliwe. Dieta paryska składa się z trzech etapów.
I etap opcjonalny zwany Faza Cafe
W tym etapie mogą brać udział tylko osoby zdrowe, ponieważ dieta tutaj jest niezwykle rygorystyczna. Trwa ona 8 – 10 dni i nie jest obowiązkowa. W tych dniach można spożywać maksymalnie 800 kcal, co nie pokrywa dziennego zapotrzebowania organizmu. Na tym etapie chudnie się około 0, 5 kg dziennie, czyli nawet 5 kilogramów w ciągu 10 dni. Należy spożywać tylko niskokaloryczne dania np. zupy, koktajle itp. Magnez i multiwitamina w postaci np. tabletek również są wskazane.
Faza Bistro
Jest to drugi etap diety, od którego niektóre osoby rozpoczynają dietę. Na tym etapie dieta jest nieco mniej restrykcyjna i dopuszcza spożywanie około 1000 kalorii dziennie. W tym etapie można schudnąć 3 – 5 kilogramów w ciągu 2 – 3 tygodni. Przyjmowane posiłki powinny być bogate w białko oraz błonnik. Tutaj także trzeba przyjmować magnez oraz multiwitaminy. Aby uniknąć monotonii dieta w fazie bistro przewiduje 3 różne jadłospisy.
Faza Gourmet
Jest to ostatnia faza diety, którą należy stosować do czasu, aż uzyskamy docelową masę ciała. W tym etapie dieta nie jest już, aż tak restrykcyjna jak w dwóch poprzednich i posiada aż 5 różnych zestawów jadłospisu – gourmet: classic, ziemniaczany, makaronowy, kanapkowy, wegetariański. Można jeść nawet fast – foody, jednak z zachowaniem umiaru. Dzienne kalorie nie powinny wynosić więcej niż 1200 kcal.
Po pomyślnym przejściu 3 wyżej wymienionych faz oraz uzyskaniu zamierzonej wagi należy stopniowe zwiększać liczbę „normalnych” posiłków. Jednak i tutaj trzeba zachować pewną zasadę. Komponowane posiłki powinny w 2 częściach składać się z dowolnych produktów natomiast 3 z produktów dietetycznych. Przez pierwsze dwa tygodnie po zakończeniu diety należy przestrzegać zasad fazy Gourmet, ale można pozwolić sobie na 3 pełne, swobodnie skomponowane posiłki w tygodniu. Po 2 tygodniach można zwiększyć je do 5 pełnych i tak aż do momentu dojścia do 9 pełnych posiłków i 5 niskokalorycznych w tygodniu, dzięki czemu będzie można utrzymać efekty diety już na stałe. Dieta nie należy do najprostszych i trzeba wykazać się silną wolą i samozaparciem, jednak efekty i możliwość ich utrzymania na bardzo długi czas sprawia, że jest to dieta godna każdego poświęcenia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *