Dieta owsiankowa

Dietę owsianą niekiedy określa się też mianem diety cud. Dlaczego? Cóż pewna grupa osób mająca styczność z taką formą odchudzania twierdzi, iż zauważalne efekty daje ona już po dwóch tygodniach sumiennego jej stosowania. Coraz bardziej popularna w ostatnim czasie jest owsiankowa dieta jednodniowa, być może jest skuteczna, ale sprawdzi się jedynie przy bardzo niewielkiej nadwadze. Niestety do stosowania takiej diety trzeba mieć dużo cierpliwości i zawzięcia. Po pierwsze dieta jest straszliwie monotonna, ciągle spożywamy to samo. Jeszcze przez kilka dni to jest nawet do zniesienia, ale potem pojawiają się pokusy i tylko naprawdę wielki upór i silna motywacja mogą ją pokonać. Po drugie smak. Niestety są tacy, którym owsianka źle się kojarzy z czasami dzieciństwa. Co wtedy? Najlepiej znaleźć inną dietę. Długoterminowa, najbardziej efektywna dieta owsiankowa dzieli się na cztery części. W pierwszej spożywa się 3-4 posiłki owsiane dziennie – dozwolone dodatkowo jest tu mleko krowie ewentualnie sojowe, jogurt naturalny, odrobina słodziku lub ziół do smaku. Płatki nie mogą być ani błyskawiczne ani mielone. Ta część trwa około tygodnia. Faza kolejna trwa miesiąc jest kontynuacją tego co jedliśmy do tej pory. Urozmaiceniem teraz mogą być dowolne warzywa lub owoce. Czasem ryba lub jakieś chude mięso – gotowane, pieczone ewentualnie grillowane. Trzecia faza trwająca dwa tygodnie rozpoczyna przygotowanie do zakończenia diety. Nadal spożywamy owsiankę – wystarczy jedna dziennie. Dozwolone są inne posiłki, pod warunkiem że są lekkostrawne i mało kaloryczne. Zaletą tej diety jest ogromna ilość błonnika, witamin, białka, potasu, magnezu i wapnia organizmowi. A wadą? Monotonia diety może doprowadzić do niedoboru pewnych witamin i minerałów. Niestety niekiedy osłabia organizm, a kwasy wydzielane przez codziennie spożywane płatki w nadmiarze prowadzą do bólu brzucha i nudności.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *