Dieta nordycka w pigułce

Jest jedną z tych diet, które cieszą się coraz większą popularnością. Dieta nordycka, traktowana jako jeden ze skuteczniejszych sposobów na walkę ze zbędnymi kilogramami oraz z cholesterolem, podbija też serca dbających o formę Polaków. Na czym polega ta dieta? Jakie są jej podstawowe zasady?

Dieta nordycka polega m. in. na ograniczeniu ilości mięsa w menu. Mięso nie powinno się tu pojawiać w jadłospisie częściej, niż 1-2 razy w ciągu tygodnia. Dobór mięsa w diecie nie może być przypadkowy. Najlepszym rozwiązaniem dla osób pragnących cieszyć się zdrowiem i zgrabną sylwetką, jest tu chudy drób, można też sięgać po chudą wieprzowinę lub wołowinę. Mięso odgrywa w tej diecie rolę marginalną, gdyż głównymi składnikami diety nordyckiej są produkty pochodzenia roślinnego. Dieta ta stawia przede wszystkim na produkty z pełnych ziaren zbóż oraz na warzywa i owoce. Ważną rolę w diecie skandynawskiej odgrywają też ryby oraz owoce morza, przy czym wyjątkowo cenionymi przysmakami są tu tłuste ryby morskie: łosoś, śledź oraz makrela.
W jaki sposób dieta nordycka może wpływać na nasze zdrowie? Wiadomo, że dieta ta rewelacyjnie sprawdza się w profilaktyce wielu chorób, m. in. chorób układu krążenia. Stosowanie się do podstawowych zasad diety nordyckiej może pomóc nam w walce ze złym cholesterolem oraz zbędnymi kilogramami. Ponieważ dieta ta jest dietą pełną witamin, minerałów i antyoksydantów, korzystanie z niej zalecane jest i tym, którzy chcą zminimalizować ryzyko rozwoju choroby nowotworowej.

Stosowanie się do podstawowych zasad diety nordyckiej każdemu z nas może przynieść wiele korzyści. Jeśli chcemy cieszyć się zdrowiem i dobrą formą, z dietetycznych porad mieszkańców państw skandynawskich powinniśmy zacząć korzystać już teraz. Im wcześniej zaczniemy dbać o swój organizm, tym lepiej dla nas.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *